למה חשוב להשתמש במכשירי הקלטה בפגישות?

מכשירי הקלטה

מכשיר הקלטה הם ללא ספק אחד המוצרים הנחוצים עבור הסקטור הפרטי והעסקי בפרט, ומשמשים למגוון רב של מטרות כגון – מעקב אחרי עובדים, גילוי הונאות וגניבות ממקום עבודה, מעקב אחרי בני זוג החשודים בבגידה, עבור תחקירנים בתוכניות טלוויזיה וגם לצורך הקלטת פגישות עסקית. זה לא סוד שבעלי עסקים רבים מקליטים פגישות עסקיות למגוון צרכים, אם זה לצורך תיעוד הפגישה והעברתה לגורמים אחרים בחברה, לצרכים משפטיים, כדי להבטיח כי כל מה שסוכם בפגישה אכן יתממש וגם כדי לאפשר להם לייעל את הפגישות ולהוציא הצעות מחיר מדויקות ללקוח.

 

 

הטכנולוגיה המתקדמת בתחום מכשירי ההקלטה שכדאי להכיר

 

הטכנולוגיה בתחום המצלמות ומכשירי ההקלטה לא מפסיקה להתפתח וכיום ניתן למצוא ציוד ריגול מתוחכם במיוחד שניתן להסתירו בדרכים יצירתיות כגון בכפתור של חולצה, במשקפי ראייה, בעניבה, בתיק ואפילו במכשיר הסלולר. כמו כן, מצלמות אלה מכילות גם מכשירי קלטה מתוחכמים ביותר המאפשרים הקלטה ברורה של השיחות ובכן הפעלה ידידותית במיוחד, כך שניתן בקלות רבה להקליט כל שיחה המתבצעת בפגישה לצרכים שונים. מעבר לכך, ניתן להציב במשרד הפרטי מכשירי הקלטה על בסיס קבוע שיהיו מוסתרים בצורה מסוות על השולחן המשרדי או מתחתיו וכך פשוט ללחוץ על כפתור טרם תחילת הפגישה ולהקליט את כל הפגישה.

 

 

למה כדאי להקליט במכשיר הקלטה כל פגישה ומה קורה מבחינה חוקית?

 

הסיבה להקלטת השיחות היא ברורה, אנשים ובמיוחד בעלי עסקים ואנשי מכירות מעוניינים לתעד כל פגישה כדי להישאר מעודכנים בנעשה, מה שיאפשר להם בתום הפגישה להקשיב לכל מה שנאמר בפגישה ובעת הצורך לבצע שימוש עם ההקלטה לצרכים שונים בארגון. על פי החוק, האזנת סתר אסורה, כלומר האזנה לשיחה פרטית באמצעות מכשיר הקלטה, אבל כל עוד הצד המקליט אינו מעורב בשיחה, ושיחה זו בוצעה באופן פרטי ולא בוצעה ברשות הרבים. יחד עם זאת, כל אדם רשאי להקליט שיחה כל עוד הוא מעורב בה, ולכן אם הנכם משתתפים בפגישה מבחינה חוקית מותר לכם להקליט את השיחה.

מבחינה חוקית אומנם אזנה לשיחה מותרת כל עוד הצד המקליט נוכח בפגישה או בשיחה, והוא יוכל לעשות כל העולה על רוחו על הקלטת השיחה, אך כל עוד הוא אינו עובר על חוקים אחרים כגון – פגיעה בפרטיות, הוצאת דיבה וכו’. מבחינה משפטית, האזנת סתר אינה קבילה בבית משפט ואפילו אינה חוקית, ולכן טרם הגשת ההקלטה לבית המשפט יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום.

לסיכום, מכשירי הקלטה יכולים להיות פתרון נהדר עבור בעלי עסקים ואנשים המעוניינים לתעד שיחות שונות המתקיימות בפגישות שונות ועסקיות בפרט, מה שיכול להועיל רבות למקליט בכדי לקדם קשרים עסקיים. יחד עם זאת, כדאי להכיר את החוקים שונים בתחום ולא לבצע עם ההקלטה פעולות פוגעניות.

כתיבת תגובה

פתח צ'אט
שלום, איך אפשר לעזור?
שלום,
איך אפשר לעזור לך?