תחשבו על גאדג'ט שאתם אוהבים. עכשיו תחשבו על מה שהוא אומר עליכם

אנשים נשפטים כל הזמן על הבחירות שלהם בנהיגה, בלבוש ובמקום המגורים המועדף עליהם, אז זה לא מפתיע שהם שופטים אחד את השני גם לגבי הגאדג'טים שהם משתמשים בהם בפומבי.

מומחים לסוציולוגיה מהפקולטה למדעי המחשבים באוניברסיטת ברקלי, קובעים שהזהות שלכם נקבעת, במידה רבה, בהתאם למוצרים שאתם בוחרים בהם לשדרג את חייכם. אז אם תהיתם פעם למה אתם מעדיפים גאדג'ט אחד על פני אחר, בואו לגלות למה.

אייפון לעומת אנדרואיד

נראה שאייפון משמש בתפקיד האוצר האבוד למשתמשים רבים, והמכשירים של חברת APPLE נתפסים במקרים רבים כמוצרי הצריכה הגבוהה ביותר בעולם הגאדג'טים. האייפון משמש גם אנשים שאין להם זמן "להתעסק בתפריטים", אבל הוא לא אומר שאתם בקיאים בטכנולוגיה אלא שיש לכם דברים הרבה יותר חשובים לעשות עם הזמן שלכם.

לעומת האנדרואיד, האייפון מאפשר לחקור התנהגות גולשים באינטרנט כדי לחזות מה הם אוהבים. בשנת 2011, נערך סקר מטעם אוניברסיטת ברקלי, שמצא שאנשים שיש להם מוצרי APPLE, השתמשו בהם בשיעור של 32% יותר מהמשתמשים באנדרואיד.

גאדג'טים שמשדרים מראה יוקרתי

אנשים רבים בוחרים גאדג'ט שמתאים לרמת ההשכלה הגבוהה שלהם, או המגדר שלהם. נשים, למשל, שיש להן תארים גבוהים, אוהבות להשתמש במוצרים מתוחכמים ומוחצנים, שמציבים אותן במעמד חברתי גבוה.

אנשים שאינם משכילים ושאינם מגיעים ממעמד סוציו אקונומי גבוה, וחיים באזורים כפריים, נוטים יותר להשתמש במוצרים שמרניים. מומחים בחברת גוגל הסכימו עם תצפית זו בשנת 2010 וציינו שגברים שאין להם השכלה גבוהה משתמשים במוצרים פשוטים, ולעולם לא עוזבים את ארץ המוצא שלהם.

הם משתמשים בדואר אלקטרוני אבל לא מבינים הרבה במערכות הפעלה מורכבות. הם אוהבים חיות מחמד ותכניות קומיות בטלוויזיה.

הלב רוצה משהו, אבל ההתנהגות בפועל משדרת משהו אחר לגמרי

מומחים לשיווק מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת מישיגן קובעים שרוב האנשים משתייכים לקבוצות התייחסות, או שהם מסתובבים עם אנשים משכילים או שואפים להיות משכילים.

אנשים רוצים להשתייך לקבוצה אחרת מהקבוצה אליה הם משתייכים, אבל בפועל, הם לא נוקטים בצעדים ממשיים על מנת לממש את שאיפותיהם.

מי זוכר את האוהדים של בלאקברי?

חלק מהאנשים מעדיפים גאדג'ט מסוים בזכות ההצהרה הגדולה שהוא מאפשר להם לשדר לעולם, כמו למשל שימוש במערכות הפעלה חכמות.

הבלאקברי, למשל, שהיה פופולארי רק לפני פחות מעשר שנים, נדחק היום לשוליים, כשמשתמשי טלפונים חכמים מתייגים אותו כשייך לעבר. היום אנשים אוהבים גאדג'טים שמשמשים אותם בנסיעות, או שמאפשרים להם לצאת בהצהרה פוליטית או ספורטיבית.

כתיבת תגובה

פתח צ'אט
שלום, איך אפשר לעזור?
שלום,
איך אפשר לעזור לך?