מתנה לחבר: למה חברים מחליפים ביניהם מתנות?

5 שיטות פשוטות למציאת מתנות לגבר שיגרמו לו אושר, מתנות לגבר | יחודי גאדג'טים

נתינת מתנות היא תופעה נפוצה מאוד. אנשים נותנים מתנות לימי הולדת, כאות הערכה להישגים, לאחר קבלה למקום עבודה חדש, והעלאה במשכורת.

אבל האם חשבתם למה אנחנו באמת נותנים מתנות זה לזה, ומה ההיגיון מאחורי התופעה הנפוצה מאוד הזו? בואו נבין את המושגים שמאחורי נתינת מתנה לחבר.

נדיבות או חוסר אנוכיות

כשמישהו נותן לכם מתנה, זה אומר שקיבלתם משהו בלי לבקש אותו. אבל למה שמישהו יתן לכם משהו בחינם? האם זו נדיבות או חוסר אנוכיות? או שאתם חושבים שנותן המתנה אוהב אתכם מאוד?

ובכן, זה בהחלט לא המקרה, כי כשנותנים מתנה לחבר, כמעט ברוב המקרים יהיה עליכם להחזיר מתנה כשאירוע דומה מתרחש בחייו של החבר שנתן לכם את המתנה, והמתנה צריכה להיות טובה באותה מידה.

עכשיו בואו נדבר קצת על עקרון ההדדיות

מתנה לחבר עובדת על מושג ההדדיות, שפירושה שאם חבר נתן לכם מתנה, אתם צריכים לתת לו מתנה בהזדמנות אחרת, וסוג זה של יחסים נקרא יחסי גומלין אבל אתם צריכים לחשוב איך המצב הזה שונה מרכישת משהו בחנות או ממצב עסקי.

לדוגמא, אתם הולכים לחנות ומשקיעים סכום כסף מסוים כדי לקנות מתנה, נניח טלפון סלולרי, ובהזדמנות אחרת, מקבל המתנה נותן לכם מתנה מחברת לכתיבת ההגיגים שלכם. זוהי אינה הדדיות, כי אחד הצדדים לא נתן מתנה שוות ערך להשקעה שלו. אז יחסים הדדיים הם מערכות יחסים של נתינה וקבלה כששני הצדדים חושבים על טובת האחר, באופן שווה והדדי.

הדדיות כללית

אם אתם נותנים מתנה לחבר במסיבת יום ההולדת של הילד שלו, ואתם ממשיכים לעשות זאת עד שהילד מתבגר, סביר להניח שאתם מצפים לקבל מתנה בתדירות די זהה, אבל רוב האנשים נותנים מתנות גם בלי לצפות לתמורה. סוג זה של הדדיות נקרא הדדיות כללית.

נתינת מתנות ויחסים חבריים

הנקודה שחשוב ללמוד על מתנה לחבר היא שאם אתם נותנים למישהו מתנה, הוא ירגיש את החובה להחזיר לכם טובה. אבל אם שני הצדדים חולקים מתנות בשווי שווה, איך זה מועיל לשניהם?

כדי לענות על שאלה זו, אפשר לפשט את הדוגמא לפיצה. נניח שחבר קנה לכם פיצה ולמחרת אתם קניתם לו פיצה. עכשיו אין רווח נקי לשני הצדדים, אבל היתרון לא היה כספי אלא החיבור והקשר ביניכם. הזמנת הפיצה קירבה בינכם והפכה אתכם לחברים.

אבל בשורה התחתונה, לא צריך לחשוב יותר מדי

אם אתם מחפשים מתנה לחבר, אין צורך לחשוב במונחים מורכבים או מסובכים. לפעמים פשוט מתחשק לכם לתת משהו נחמד ומגניב למישהו, על מנת להביע הערכה או תודה,  או לסמל שאתם חושבים עליו, גם בלי לצפות לתמורה.

באתר יחודי תמצאו שפע של מתנות מקוריות ומגניבות שאפשר לקנות לחברים ולבני משפחה, ובמחירים שלנו, תוכלו לקנות את כל המתנות שתרצו, לכל החברים והקרובים, לכל האירועים וההזדמנויות.

כתיבת תגובה

פתח צ'אט
שלום, איך אפשר לעזור?
שלום,
איך אפשר לעזור לך?