הפסיכולוגיה של קניית מתנות לבנים

איך מוצאים בקלות מתנות לגבר לקראת החגים, מתנה לגבר, מתנות לגבר | יחודי גאדגטים

נתינת מתנות היא אחד המאפיינים המובהקים של ההתנהגות האנושית, וההרגל הזה מהווה חלק מורכב ומפתיע להפליא באינטראקציה האנושית. מתנות עוזרות להגדיר ולחזק קשרים עם בני משפחה וחברים, ולכן, במקרים רבים, נותן המתנה ולא המקבל משיג את הרווחים הפסיכולוגיים הגדולים מהמתנה, פשוט בשל זכות הנתינה.

אפשר לראות את מגמת נתינת המתנות בשיאה במיוחד במהלך החגים, כשאנשים מחליפים מתנות עם יקיריהם, ומעמיקים את הקשרים המשפחתיים והחברתיים שלהם.

פעולת נתינת מתנות היא פעולה של שירות ליחסים

כשאתם נותנים את המתנה, אתם מביעים מסר של אהבה, חיבה, או הוקרה, ורוב האנשים שמחים לעסוק בפעילויות חיפוש המתנה המתאימה, והקדשת מחשבה לסמליות שלה.

הערך החברתי של נתינה הוכר לאורך ההיסטוריה האנושית. במשך אלפי שנים, כמה תרבויות עסקו בטקסים מורכבים של חגיגות, ולמרות שהפרשנויות התרבויות משתנות, לעתים קרובות מעמד נתינת מתנות הוכתב לא על ידי סוג המתנות שנבחרו, אלא על ידי מי שנתן אותן.

גם היום ניתן לראות הבדלים ברורים בין המגדרים כשזה מגיע לנתינת מתנות

כך, למשל, נשים נוטות לגלות נדיבות מוגברת כשהן נותנות מתנות לבנים, גם כשהן בוחרות מתנות סמליות כגון חפצים שימושיים ליומיום, מתנות לטיפוח או אפילו מתנות עם סמליות מינית, והן מעדיפות לבחור קבוצה של מתנות קטנות וזולות כתוספת מיוחדת למתנה גדולה אחת עיקרית, כשיטה להבעת רגשות של אהבה, הערכה והוקרה.

גברים בדרך כלל מודעים יותר למחיר והגישה שלהם מעשית כשהם מקבלים או נותנים מתנות, בעוד שנשים נוטות להיות מודאגות יותר לגבי נתינת וקבלת מתנות בעלות משמעות רגשית, שגורמות להן להגיד: 'אוי, זה כל כך רומנטי'. בעוד שגברים אומרים 'זה הדבר הכי מטומטם שאי פעם קיבלתי במתנה, אבל נעלי הבית האלה, בצורת רגליים של איש המערות, לגמרי עושות לי את זה'.

ההבדלים בין המינים בנושא נתינת מתנות נראים כבר מגילאים צעירים

ילדות שהולכות לקניות מתנות לבנים עם האימהות שלהן, בוחרות לא רק את המתנה המיוחדת, אלא גם את העטיפה. אבל בנים לא מודעים לחשיבות המתנה, ונזכרים לבחור אותה בדרך כלל רק ברגע האחרון.

נתינת מתנות בזוגיות היא השיטה הברורה ביותר להראות עניין, לחזק את הקשר או אפילו לסמל שמערכת היחסים צריכה להסתיים. נתינת מתנות לבנים בשקית מכולת, למשל, היא סימן ברור שהיחסים נגמרו.

אנשים שמפסיקים לתת מתנות מחמיצים רמזים חברתיים חשובים

האנשים שנמצאים ברשימת המתנות שלכם הם האנשים החשובים בחייכם, אבל ההשפעה הגדולה ביותר של נתינת מתנות לבנים עשויה להעיד על היחס של האישה שנותנת את המתנה, כלפי עצמה. כלומר, תמיכה באחרים מחזקת את הרגשות האישיים וגורמת לתחושת יעילות ואכפתיות.

בשורה התחתונה, המסר הכי פשוט הוא זה: כשנותנים מתנה לאדם אחר, יש לחץ של הדדיות, מה שמצביע על התענוג הגדול של הנתינה, בידיעה שיש לכם מישהו לטפל בו.

כתיבת תגובה

פתח צ'אט
שלום, איך אפשר לעזור?
שלום,
איך אפשר לעזור לך?