נתינת מתנה לחברה

מתנות לבנים משמעותיות ביותר, מתנות לבנים | יחודי גאדגטים

החגים הם זמן טוב להבעת רצון טוב והערכה לאחרים, ונתינת מתנה לחברה היא ההזדמנות להביע את רגשות הוקרת החברות. ישנם כללי נימוס לנתינת מתנות, אך הפרשנות של כל הכללים הלא כתובים היא שונה. 

הנה מדריך קצר לנתינת מתנה לחברה, עם כמה רעיונות שאם לא השתמשתם בהם לפני החגים, תוכלו להיעזר בהם לקראת החגים הבאים. כי בישראל כמעט כל חודש יש לכם הזדמנות להעניק מתנה לחברה, לחבר, או לבני משפחה.

האם אתם צריכים לתת את מה שאתם מקבלים?

החלפת מתנות נפוצה במהלך החגים, אך לא תמיד חובה. במקרים רבים, אנשים נותנים מתנות מבלי לצפות למשהו בתמורה, והמתנה היא פשוט מחווה מתחשבת. לדוגמא, מתנה לחברה עשויה להיות קופסא של עוגיות ביתיות או צעיף סרוג ביד. 

יחד עם זאת, אם אתם מעדיפים להחליף מתנות, הקפידו על מגוון קטן של מתנות מקוריות, כפי שתמצאו באתר יחודי. פריטים אלה יכולים לכלול קישוטים לבית, מכונה אישית לזכייה בממתקים, בובות או מוצרים, נרות ריחניים, ועוד שפע של מתנות זולות ומהנות שתמצאו באתר.

האם מתנה לחברה שניתנה בתמורה צריכה להיות שוות ערך?

כשאתם נותנים מתנה לחברה, עליכם לשאוף להוציא סכום שנוח לכם, לא כזה שאתם מניחים שהחברה מוציאה על מתנות. יש המרגישים שהם נאלצים לתת מתנה שווה בערכה למתנה שקיבלו. יחד עם זאת, קשה להעריך את הערך, ורוב האנשים אינם מודאגים מהערך הכספי של המתנה. המחשבה שמלווה את המתנה היא בדרך כלל משמעותית יותר.

הוצאת סכומים מוגזמים על מתנה לחברה עשויה לגרום לה להרגיש לא בנוח. תלוי במערכת היחסים שכם איתה, אם עשויים להרגיש צורך להסביר שקיבלתם עסקה טובה למתנה שלה, כמו למשל, שקיבלתם קופון מתנה בהנחה, על מנת להקל על דאגתה. 

מודעות מבחינה תרבותית

לא כל התרבויות חוגגות את תקופת החבים באותה צורה. ודאו שאתם מבינים את המסורות והנורמות של החברה שלכם, על מנת שלא להעליב או להביך אותה. לדוגמא, זוהי נורמה תרבותית בישראל לפתוח מתנה בפומבי עם קבלתה. 

יחד עם זאת, בתרבויות רבות, כמו באסיה או בדרום אמריקה, הנימוס הראוי הוא שהמקבל יחכה עד שיגיע לחדר פרטי כדי לפתוח מתנה.

ההיסטוריה חוזרת על עצמה

האם נתתם פעם מתנה לחברה והרגשתם שהמסורת חייבת להימשך ללא הגבלת זמן? מומלץ לשקול זאת לפני שתתחילו מסורת חדשה לנתינת מתנה. כמה מסורות, לאחר שהחלו, קשה לסיים אותן.

רמת הקרבה של החברות

אתם יכולים, למשל, לתת מתנה לחברה שאתם אוכלים איתה ארוחת צהריים לעיתים קרובות בעבודה, ותוהים אם עליכם לעשות את אותו הדבר עבור כל העמיתים במשרד. 

אבל כל הרעיון של נתינת מתנות הוא לשמח, ואם יש אדם סביבכם שאתם רוצים לשמח, פשוט היכנסו לאתר ובחרו אוסף של מתנות קטנות, מיוחדות ומקוריות, במחירים מעולים, כך שתמיד תהיה לכם מנה קטנה ומשמחת בהישג

כתיבת תגובה

פתח צ'אט
שלום, איך אפשר לעזור?
שלום,
איך אפשר לעזור לך?